هر کسب و کاری در زمان تاسیس و در طول دوران فعالیت خود، برنامه و اهداف کلانی را تبیین و به روزرسانی میکند. این اهداف و برنامهها همگی استراتژیهای بالادست و یا استراتژی سطح سازمان آن کسب و کار نامیده میشوند.
بر اساس این سند بالادستی است که کسب و کار استراتژیهای لایههای سطح صنعت یا سطح رقابت، بعد استراتژیهای سطح بازار و پس از آن استراتژیهای سطح عملیات (مثل بازاریابی، مالی، برندینگ، فروش و حتی مدیریت پروژه) را تدوین مینماید؛ گویی که بسیاری از سازمانها پیشتر رفته و استراتژیهای مدیران خود را نیز نوشته و دنبال میکنند.
با علم به این مطلب، ما با سرمایه یک میلیون تومانی در زمان تاسیس بارادکاما، در دیماه سال 1394 و با توجه به فقدان و خلاء علم مدیریت در حوزههای مختلف صنعت ساختمان بر آن شدیم ابتدا و برای یک دوره ده ساله بارادکاما را به عنوان یک شرکت مشاور در حوزه مدیریت کسب و کار صنعت ساختمان، تعریف نماییم؛ از اینرو شرکت در دهه ابتدایی حیات خود علاوه بر ارائه خدمات مشاوره مدیریت در حوزههای مالی، امکان سنجی، تامین مالی، برندینگ و فروش، تصمیم به فرهنگسازی در حوزه مدیریت کسب و کارهای مختلف در صنعت ساختمان، از طریق برگزاری دورههای MBA و DBA تخصصی صنعت ساختمان نمود . همچنین با انتشار نشریه تخصصی حوزه مدیریت در صنعت ساختمان (نشریه ساختمانهای ماندگار) استراتژی بالا دست خود را پیش ببرد.
پس از حدود پنج سال و از سال 1399، نیاز مبرم فعالان و مشتریان صنعت ساختمان به دانش سرمایهگذاری و توسعهگری در پروژههای ساختمانی، خدمات مشاوره بارادکاما به این دو حوزه محدود گردید و از همان سال اولین دوره یکساله “مدیریت سرمایهگذاری و توسعهگری در صنعت ساختمان” توسط بارادکاما، تدوین و برگزار گردید. چهارمین وآخرین دوره، که طی چهار سال متوالی برگزار گردید، برای هیات مدیره و مدیران میانی بانک دی و گروه مالی و اقتصادی همان بانک در سال 1402 برگزار گردید.
تغییر استراتژی در بارادکاما :
از سال 1403 مبتنی بر استراتژی بالادست بارادکاما و با اتکا به سابقه موفق و درخشان نه ساله در ارائه خدمات مشاوره مدیریت به بزرگترین پروژهها، سازمانها ونهادهای خصوصی و دولتی کشور، بارادکاما نقش مشاور خود را تغییر و به یک سازمان توسعهگر حرفهای در حوزه املاک و مستغلات تبدیل گردید؛ پیرو این استراتژی کلان سازمانی، و پس از بررسی چندین ساله در نقاط مختلف کشور، این شرکت اقدام به تعریف دو ابر پروژه در شمال کشور، استان مازندران در محدوده شهر رامسر، نمود. علت این انتخاب، امکان توسعهگری در هر دو حوزه ساخت و املاک این منطقه بوده است از سوی دیگر نیاز مردم کشور به مهاجرت به نقاط دارای شرایط آب و هوایی متعادل و گریز از خشکسالی مناطق میانی کشور، مزید بر علت بوده است.

در حال حاضر ارزش بارادکاما بیش از یکصد میلیارد تومان برآورد گردیده است که با توجه به طول مدت نه سال فعالیت آن، نشان دهنده سود مستمر و مرکب سالیانه 400 درصدی برای سهامداران خود میباشد. در واقع ارزش بارادکاما طی نه سال صدهزار برابر شده است که با توجه به بحرانهای دهه گذشته مثل از بین رفتن برجام، رکود تورمی و همچنین بحران کرونا، این نتایج یک دستاورد فوقالعاده و کم نظیر در کسب و کارهای کشور میباشد.
همچنین بارادکاما روند رشد 400 درصدی خود را برای سال 1404 مسجل نموده و همین توانایی و اعتبار، میتواند نوید دهنده موفقیت بارادکاما در انجام و سوددهی پروژههای در دست اقدام خود باشد.
جهت اطلاع از خلاصه فعالیتها و دستاوردهای بارادکاما طی 9 سال گذشته به بخش درباره ما سایت مراجعه کنید